Былтыр қазақстандықтар ойын-сауыққа шамамен 57 млрд теңге жұмсаған

Былтыр қазақстандықтар ойын-сауыққа шамамен 57 млрд теңге жұмсаған
Сурет: ұйымдастырушыдан

Ticketon платформасы арқылы шамамен 1,6 млн отандасымыз  билет сатып алады.

Бұл туралы Алматыда Қазақстандағы мәдениет, спорт және ойын-сауық саласының даму ерекшеліктері мен тенденцияларына арналған баспасөз шарасында Ticketon билеттерін онлайн сату қызметінің бас директоры Виктория Торгунакова мәлімдеді Almaty-akshamy.kz

Спикер Қазақстандағы ойын-сауық нарығына қысқаша шолу жасады. Виктория Торгунакова Ticketon мәліметтері бойынша 3,5 миллионға жуық қазақстандық жылына кемінде бір рет ойын-сауық шараларына баратынын, ал 2,3 миллионға жуығы мұны тұрақты түрде жасайтынын атап өтті. Жалпы, Ticketon платформасы арқылы шамамен 1,6 млн отандасымыз  билет сатып алады. Белсенді қазақстандықтар орта есеппен айына кез келген сипаттағы ойын-сауық шараларына 16 000 теңге жұмсайды. Қазақстандықтардың ойын-сауыққа, мәдениет пен өнерге жұмсаған жалпы шығындары 2023 жылы 56,9 млрд теңгені құрады, бұл бір жыл бұрынғыдан 13,6 млрд артық. 2024 жылға арналған болжам – 69,2 млрд теңге.

Ticketon мәліметтері бойынша, ақшалай түрде фильмді тарату нарықтағы барлық ойын-сауық оқиғаларының 62%-н, гастрольдік іс-шаралар – 30%-н, театрлық және спорттық іс-шаралар – тиісінше 4%-н құрайды. Бұл ретте 2023 жылы іс-шаралар санының ең көп өсуі тиісінше 66% да 87% болып гастрольдік және спорттық іс-шараларда байқалды.

2023 жылы қазақ фильмдері қызықты өсімді көрсетті. Шетелдік фильмдерден түскен түсімдердің үлесі қазақстандық фильмдерге қарағанда 67,1%–32,9%-ды құраса да, өткен жылдың ең танымал фильмі – көрермендерден 1,54 млрд теңге жинаған отандық «Таптым-ау сені» фильмі. 2023 жылғы көрермендер саны бойынша фильмдер рейтингінде екінші орынды «Аватар: Су жолы» - 1,17 млрд теңге (фильмнің прокатқа шығуы 2022 жылдың желтоқсанында басталған), үшінші орында «Форсаж 10» фильмі 1,10 млрд теңге түсімін көрсетті. Жалпы, қазақ киносы шетелдік фильмге қарағанда орташа есеппен көп ақша жинайды.

Алматы, Астана және Шымкентті қоса алғанда, қалалардың көпшілігінің тұрғындары өткен жылы кинотеатрда тамашалау үшін көбіне қазақтың «Таптым-ау сені» комедиясын таңдаған. Петропавл, Ақтөбе және Қостанай қалаларында «Чебурашка» фильмі кинотеатрлардан жиі қаралды. Ал павлодарлықтар «Міржақып. Оян, қазақ!» фильміне ағылды.

Нарыққа геосаяси жағдай белгілі бір ықпал етті. Ticketon 2023 жылы жарияланған 1743 жалпы оқиғаның 12,7% (222) жойылды деп хабарлады. Оның ішінде тоқтатылған қазақстандық іс-шаралар – 6,63%, ресейлік – 31,75%, ал басқа да өткізілмеген мәдени іс-шаралар – 3,33%.

Өткен жылғы іс-шаралар бойынша (билеттердің толық сатылымы) сатылым былай таратылды: Алғашқы үш орынды Еуро-2024 іріктеу футбол матчтары иеленді: Қазақстан – Сан-Марино (барлық сатылған билеттерден   27 434), Қазақстан – Финляндия (26 392), Қазақстан – Солтүстік Ирландия (25 678). Сондай-ақ толық сатылған билеттер бойынша алғашқы бестікке соңғы жылдары өте танымал болған гик-мәдениет фестивалі кірді - Comic Con Astana (19 340), Kostanay Music Fest (15 806).

«Нарық дамуының айқын көрсеткіші Ticketon Awards – 2017 жылдан бері өткізіліп келе жатқан және заманауи қазақстандық мәдениет, өнер, спорт және Қазақстанның қоғамдық өміріндегі дарынды қайраткерлердің жетістіктерін көрсететін жыл сайынғы қазақстандық сыйлық болып табылады. Сыйлық 34 номинацияны және 7 номинация бойынша 300-ден астам үміткерді қамтиды, бұл оны елдегі ең ірілерінің бірі етеді. Сыйлықтың мақсаты – әртүрлі жанрлар мен жанрлардағы ең үздік шығармашылық жұмыстарды анықтау, дарынды тұлғаларды тануға және ынталандыруға қол жеткізу, мәдени дәстүрлерді сақтауға және дамытуға қазақстандықтардың назарын аудару», – деді Виктория.

Ол сондай-ақ биылғы жылы Ticketon Awards сыйлығында қоғамның мәдени және әлеуметтік даму үрдістерін көрсететін бірқатар жаңа номинациялар бар екенін айтты. Олардың қатарында «Әлеуметтік бастама», «Желі қаһарманы», «Әлемдік жоба», «Мәдени-ағартушылық жоба», «Білім беру іс-шарасы», «Цирк қойылымы» сынды номинациялар болды.

«Қоғамның әлеуметтік және мәдени өзіндік санасының өсуіне, Қазақстанның әлемдік аренада қалыптасуына орай биылғы жылы жаңа номинациялар құру идеясы туындады. Жеке жобаларға қоғам назарын аудару қажет деп санаймыз, өйткені олар қазақстандықтардың бағасы мен қолдауына лайық. Биылғы жылы Ticketon Awards дауыс беруге қатысушыларды көбірек тартады деп үміттенемін және әрбір номинацияда лайықты жеңімпаз жеңетініне сенімдімін», – деді ол.

Интернет-пайдаланушылардың өздері марапаттың ресми сайты – www.award.ticketon.kz арқылы өз санатындағы үздіктердің үздіктеріне дауыс береді. Дауыс беру ағымдағы жылдың ақпан айында басталып, наурыз айының ортасына дейін жалғасады, қатысушылар Наурыз мейрамынан кейін марапатталады.