Қаланы дамытудың басымдықтарының бірі – қоғамдық көлік

Қаланы дамытудың басымдықтарының бірі – қоғамдық көлік
Сурет: Ult.kz

2022 жылы әкімдікке қоғамдық көліктің жұмысына әділ наразылық білдірген 20 мыңнан астам өтініш келіп түсті.

Бүгінде қаланың маршруттық желісі дамымаған. Қолданыстағы маршруттар қала тұрғындарының қажеттіліктерін қанағаттандырмайды. Қала маршруттарының 76% ұзындығы 15 км құрайды, деп хабарлайды Almaty-akshamy.kz.

Осыған байланысты, Бас жоспарда маршруттық желіні жаңғырту, жедел қоғамдық көлікті енгізу және қоғамдық көлікке арналған бөлінген жолақтардың құрылысын жалғастыру жөніндегі іс-шаралар көзделген. Бұл 2040 жылға қарай ұсынылатын тасымалдау қызметтерінің сапасын арттыруға және қоғамдық көлік жолаушыларының үлесін 40% - ға арттыруға мүмкіндік береді.

Қаланың көлік инфрақұрылымын теңгерімді дамытуды қамтамасыз ету үшін бірқатар қағидаттарды ұстану қажет.

Бірінші. Бөлінген жолақтарды, БРТ және жеңіл рельсті қоса алғанда, көлік қозғалысының дәліздерін пропорционалды бөлуді қамтамасыз ету.

Екінші. Солтүстік-Оңтүстік (366 км) және Батыс-Шығыс (346 км) бағыттары бойынша көлік ағындарының бойлық және көлденең дәліздерінің пропорционалды өзара байланысын құру.

Үшінші. Қаланың жаңа жартылай орталықтары мен шалғай аудандарының көлік желісінің бірыңғай жүйесіне қосылуы да көлік қаңқасын қалыптастырудың маңызды қағидаты болып табылады.

Көлік қаңқасын дамытудың маңызды бағыты көшелердегі жол желісінің байланысын жақсарту болып табылады.

Жаңа Бас жоспармен ұзындығы 7,7 км болатын 3 жолайрық құрылысы мен ейфуллин даңғылы-Жансүгіров көшесі, Құлжа трактісі бар Бұқтырма көшесі, Саин көшесі – Мөңке би көшесі), 2 көшені (Саин көшесі, Төле би көшесі) тесуді жалғастыру және 3 көшені (Рысқұлов даңғылы, Қажымұқан көшесі, Әйтеке би көшесі) тесуді бастау ұсынылады.

Сонымен қатар, 4 кіру магистралін кеңейту қарастырылған. Бұл – Райымбек даңғылы, Жандосов көшесі, Құлжа жолы және Жансүгіров көшесі.

2030 жылға қарай қаланың шетінде (Алатау, Наурызбай, Түрксіб аудандары) 210 км жол салынады, 81 км радиалды және ішкі магистральдарға тесу жүргізіледі.

2035 жылға дейін 200 км жаңа жол салу және 60 км магистральдық көшелерді тесу жоспарлануда. 2040 жылға қарай тағы 200 км жаңа жол саламыз.

Осылайша, 2040 жылға қарай тұрғындардың жылдам әрі жайлы қозғалысын қамтамасыз ете отырып, қаланың көлік инфрақұрылымын едәуір жақсаратады.

Алматыда 162 қалалық маршрут, 153 автобус және 9 троллейбус бар. Оларға күн сайын 2375 жылжымалы бірлік қызмет көрсетеді, оның ішінде муниципалды саябақта – 917 бірлік, жеке тасымалдаушыларда – 1458.

Жолаушылар ағынының негізгі үлесі автобустар мен троллейбустарға тиесілі. Бөлінген жолдардағы автобустардың орташа жылдамдығы сағатына 25 км, жалпы ағынында – 15-17 км/сағ. Бұл жолаушылар үшін ыңғайсыз және көп уақытты қажет етеді.

Бас жоспарда жүрдек қоғамдық көліктің басымдығы көзделген.

Алматыда жүрдек қоғамдық көлік желілерінің санын ұлғайту қаланың барлық аудандарының байланысын едәуір арттыруға және жолаушылар үшін жылдам әрі ыңғайлы жүруді қамтамасыз етуге мүмкіндік береді.

2030 жылға дейін Төле би көшесі бойынша 45 км ЛРТ желісін, "Қалқаман" станциясынан "Барлық" станциясына дейінгі метро желісін салу, ұзындығы 5,2 км 344 млрд. теңгеге, сондай-ақ 4 көлік-трансплантациялау тораптарын салу (Барлық, Алматы-2, Шығыс қақпасы, Солтүстік) 19,6 млрд. теңге жоспарлануда, қоғамдық орталықтарда заманауи паркингтер салу және қоғамдық көлікті экологияландыру жоспарлануда.

2040 жылға дейін тағы 76 км ЛРТ, 57 км БРТ және 7,8 км "Алматы-1" және "Алматы-2" метро желілерін салу жоспарлануда.

Қабылданған шаралар 2040 жылға қарай сапарлар санын 2 есе 3,2 млн. сапарға дейін ұлғайтуға, сондай-ақ кіретін көлік санын 130 мың автомобильге дейін қысқартуға мүмкіндік береді (бүгінде 1,4 млн. сапар, 250 мың шығатын көлік).