Қазақстан-Қытай шекарасындағы ұзын-сонар кезек мәселесі

Қазақстан-Қытай шекарасындағы ұзын-сонар кезек мәселесі
Сурет: Ашық дереккөз

Электрондық кезек жүйесін енгізу бойынша жоспарлы жұмыс жүргізілуде

Қытайдан Қазақстанға жүктерді өткізу 40% өсті. Бұл туралы Almaty-akshamy.kz Мемлекеттік кірістер комитетіне сілтеме жасап хабарлайды.

Бүгінде ҚР-дағы тасымалдаушылар мен жүргізушілердің көпшілігінде Қытайға кіру үшін визалар жоқ. Мұны шекара маңындағы ауданда (40-50 адам) жүргізушілердің белгілі бір тобы пайдаланады, оларда визалары бар және қызметтері үшін жоғары ақы сұрайды.

Бұл мәселені шешу үшін ҚР Мемлекеттік органдары Қытай тарапымен тасымалдаушыларға берілетін визалар санын көбейту мәселесін пысықтауда.

Тағы бір аспект - тасымалдаушылардың жартысынан көбінде шетел рұқсат бланкілерін алу үшін қажет халықаралық тасымалдарды жүзеге асыруға рұқсат карточкалары жоқ (кезекте тіркелген 21023 АТС-тың 10868-і). Ағымдағы жылдың 14 наурызында мемлекеттік органдар Қытайға шығу үшін 500 автофура жариялады, бірақ іс жүзінде тек 183-і ғана кетті. Қалған машиналар өткізу пунктінің алдында тұрды және рұқсат құжаттарын алуды күтіп, кірмеді.

Мемлекеттік кірістер комитеті «Атамекен» ҚР ҰКП-мен бірлесіп кезекті сақтау үшін тасымалдаушыларға халықаралық тасымалдауды жүзеге асыруға рұқсат құжатын ресімдеу қажет екенін хабарлайды. Мұндай құжатсыз автокөлікті кезектен шығару жоспарлануда.

Қаржы министрлігінің «Ақпараттық-есеп орталығы» АҚ «qoldau.kz» платформада Сargoruqsat электрондық кезек жүйесін енгізу бойынша кезекті жұмыс жүргізуде. Бүгінгі таңда жүйеде 12 мыңнан астам пайдаланушы тіркелді, брондау бойынша 44 мың операция жүргізілді. Ол басқа мемлекеттік органдардың жүйелерімен 15 интеграцияға ие, шекара арқылы өту процесінің ашықтығын қамтамасыз етеді. Кезекті «толтыру» және басқа да әртүрлі манипуляциялардың көптеген фактілері жойылды. Туындаған проблемалық мәселелерді жедел қарау үшін «cargoruqsat» телеграмм-арнасы бар.

Кейбір жосықсыз тасымалдаушылар бұған дейін барлық қажетті құжаттары жоқ «Қор туралы» кезекті брондаған және басқа да парасатты тасымалдаушыларға кезекте тіркелуге мүмкіндік бермеген.

Жүргізушілердің тағы бір санаты кезекке тұрады және қиылысу күніне жақындаған сайын жеткізу үшін келісімшарттар мен жүктерді іздей бастайды. Тасымалдау құнын көтеріңіз. Бұл сомалар түпкілікті тұтынушыға ауыртпалық әкеледі. Интеграциялардың және мемлекеттік органдармен салыстырудың арқасында мұндай жосықсыз тасымалдаушыларға кейіннен оларды бұғаттай отырып, үнемі мониторинг жүргізіледі. Кезекті заңсыз сату анықталған жағдайларда материалдар дереу құқық қорғау органдарына берілетін болады.

«Атамекен» ҚР ҰКП тасымалдаушылар мен сыртқы экономикалық қызметке қатысушыларға ҚХР-ға кіру, кезекті брондау және шекараға кіру үшін қажетті құжаттарды уақтылы ресімдеуді ұсынады.